مدیریت امور اداری و پشتیبانی




 

مدیریت امور اداری و پشتیبانی
مدیریت امور اداری به عنوان یکی از مدیریت‌های زیر مجموعه معاونت اداری و پشتیبانی پژوهشگاه محسوب می‌شود. این مدیریت شامل اداره‌های کارگزینی و رفاه و امور عمومی بوده و کلیه امور مربوط به فرآیند‌های اداری، رفاهی و کارگزینی پژوهشگاه را مدیریت می‌نماید.

 اداره کارگزینی و رفاه
  • ایجاد و به روز نگهداشتن بانک اطلاعات پرسنلی اعضاء غیر هیات علمی  و هیات علمی پژوهشگاه با استفاده از فناوری روز و ارائه گزارش‌ها و صدور گواهی‌های مربوطه.
  • تامین نیروی انسانی غیر هیات علمی پژوهشگاه و انجام امور استخدامی آنان و تخصیص آنها به دانشکده‌ها و وا حدها.
  •   انجام کلیه امور پرسنلی غیر هیات علمی و هیات علمی در زمینه مرخصی، انتصاب، ارتقاء، انتقال، ماموریت، جابجایی باز خریدی و بازنشستگی و صدور احکام و ابلاغ‌های مربوطه
  •   نظارت بر اجرای مقررات انضباطی اعضاء غیر هیات علمی.
  •   بررسی و تطبیق شرایط اعضاء غیر هیات علمی شاغل با مشاغل سازمانی مصوب و در صورت نیاز ارائه پیشنهاد به منظور اصلاح پست‌های سازمانی به مراجع ذیربط.
  •   همکاری در اجرای ارزشیابی های اعضاء غیر هیات علمی.
  • تنظیم فهرست اعضاء غیر هیات علمی و هیات علمی و تایید کارکرد آنان به منظور انجام پرداخت‌های پرسنلی.
  •  انجام وظایف مربوط در ابلاغ احکام مراجع قانونی خارج از پژوهشگاه به اعضاء غیر هیات علمی.
  • صدور کارت شناسایی برای اعضاء هیات علمی و غیر هیات علمی.
  •  انجام کلیه امور بیمه‌ای کارکنان و اعضاء هیات علمی پژوهشگاه نظیر بیمه درمانی، تکمیلی و عمر.
  •  معرفی کارکنان و اعضاء هیات علمی به مراجع اعطا کننده تسهیلات به منظور بهره‌مندی از تسهیلات مذکور
  • شناسایی تسهیلات و امکانات رفاهی قابل استفاده و زمینه سازی برای جذب و بهره برداری مناسب از آنها توسط کارکنان و اعضاء هیات علمی پژوهشگاه و خانواده‌های آنان در چارچوب ضوابط و مقررات مصوب.
  • برگزاری اردوهای سیاحتی، زیارتی و فرهنگی برای کارکنان و اعضاء هیات علمی پژوهشگاه
  • .برنامه ریزی و هماهنگی بانک‌های مختلف جهت اخذ وام‌های قرض الحسنه، خرید خودرو و کالا و سایر وام‌های اضطراری.
اداره عمومی
 
اداره خدمات عمومی به عنوان یکی از ادارات زیر مجموعه حوزه مدیریت امور خدمات و پشتیبانی می ­باشد که از اهم وظایف و مسئولیتهای آن میتوان ارائه خدمات و همچنین پشتیبانی کلیه واحدهای پژوهشگاه در زمینه فعالیت­های عمومی را نام برد و از واحدهای خدمات عمومی و نظافت، حمل و نقل، فضای سبز و انبار مرکزی تشکیل گردیده است که خلاصه وظایف هر یک از واحدها به شرح ذیل می­باشد.
الف ) واحد خدمات عمومی و نظافت
  • نظارت مستمر بر انجام کلیه فعالیت­ها در بخش خدمات عمومی شامل نظافت، جابجایی وسایل و تجهیزات، خدمات پذیرایی، خدمات نامه­رسانی و ... در کلیه ساختمان­ها، دانشکده­ها، کارگاهها، آزمایشگاهها و ...
  • نظارت دقیق بر حسن انجام فعالیت­ها در حوزه خدمات عمومی که از طریق بخش خصوصی (پیمانکاری) انجام می­پذیرد.
  • نظارت بر تأمین و تخصیص نیروی انسانی مورد نیاز جهت انجام فعالیت­های بخش خدمات عمومی در کلیه واحدهای پژوهشگاه.
  • درخواست اختصاص نیروی خدماتی ثابت از طریق مکاتبه با حوزه مدیریت امور خدمات و پشتیبانی.
  • درخواست نیروی خدماتی کمکی به صورت روزانه از طریق برقراری تماس با شرکت خدماتی یا واحد نظارت در مدیریت امور خدمات و پشتیبانی.
  • هماهنگی جهت حضور و انجام فعالیت­ها توسط پرسنل خدماتی در ایام تعطیل و خارج از ساعات اداری از طریق مکاتبه با حوزه مدیریت امور خدمات و پشتیبانی.
  • طرح پیشنهادات و انتقادات در خصوص بهبود مسائل مربوط به حوزه خدمات عمومی و ارائه آن به دستگاه نظارت امور خدمات و پشتیبانی.
ب) واحد حمل و نقل
  • انجام کلیه امور حمل و نقلی اعم از تأمین خودرو جهت انجام فعالیت¬های روزانه در داخل محوطه پژوهشگاه.
  • انجام کلیه مأموریت های درون شهری و برون شهری.
  • اقدام جهت تأمین خودرو به منظور برگزاری کلیه اردوها اعم از جهادی، علمی، پژوهشی و همچنین کلیه بازدیدها.
  • اقدام جهت سرویس، نگهداری و تعمیر کلیه خودروها جهت انجام کلیه فعالیت¬های حمل و نقلی به نحو مطلوب.
  • اقدام جهت جمع¬آوری کلیه نخاله¬های ساختمانی و وسایل مازاد از سطح محوطه پژوهشگاه.
  • اقدام جهت حمل و فراهم¬سازی کلیه مصالح ساختمانی مورد نیاز پیمانکاران بخش ساختمانی در محل فعالیت آنها.
  • درخواست خودرو جهت انجام کلیه فعالیت¬های داخلی از طریق تماس با واحد حمل و نقل.
  • درخواست خودرو جهت انجام کلیه فعالیت¬های درون شهری و برون شهری از طریق مکاتبه با حوزه مدیریت امور خدمات و پشتیبانی یا تماس با واحد حمل و نقل.
  • درخواست خودرو جهت انجام کلیه بازدیدها پس از اخذ مجوز از حوزه معاونت های مربوطه از طریق مکاتبه با مدیریت امور خدمات و پشتیبانی.