ارتقای مرتبه علمی عضو هیأت علمی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی

۰۶ شهریور ۱۴۰۲ | ۰۷:۰۶ کد : ۱۹۴۳ معاونت پژوهشی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۷۵۲
دکتر امیر شمس «عضو هیأت‌ علمی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» به مرتبه علمی دانشیاری ارتقا یافت.
ارتقای مرتبه علمی عضو هیأت علمی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، بر اساس بررسی تخصصی و تأیید هیأت ممیزه دانشگاه خوارزمی (هیأت ممیزه معین پژوهشگاه)، دکتر امیر شمس دارای مدرک دکتری تخصصی رفتار حرکتی از دانشگاه شهید بهشتی و عضو هیأت علمی تمام‌وقت پژوهشگاه، به مرتبه علمی دانشیاری ارتقا یافت.

دکتر شمس در «گروه‌های پژوهشی علوم رفتاری در ورزش و روان‌شناسی ورزشی پژوهشگاه» مشغول به فعالیت بوده و تحقیقات وی به‌صورت تخصصی متمرکز بر حوزه‌های «‌کنترل پاسچر و گام‌برداری»، «ارزیابی مهارت‌های حرکتی بنیادی و عملکردی - شناختی» و «ساخت و بومی‌سازی ابزارهای رفتار حرکتی و روان‌شناسی ورزشی» می‌باشد.

وی در حوزه‌های مذکور، 12 طرح پژوهشی (در داخل و خارج از پژوهشگاه) را به‌ صورت سفارش‌محور به اتمام رسانده است و در طی این مدت بیش از 50 مقاله علمی توسط ایشان در نشریات معتبر داخلی و بین‌المللی به چاپ رسیده که به‌ طور خاص 9 مقاله به‌ صورت مشترک با نویسندگان خارجی (در دانشگاه‌های معتبر خارج از کشور) بوده است. لازم به ذکر است، وی به‌ عنوان مجری و همکار در دو طرح پژوهشی بین‌المللی تحت نظر سازمان بهداشت جهانی (WHO) نیز همکاری داشته‌ است.

حضور در همایش‌های ملی و بین‌المللی با 25 مورد سخنرانی علمی و سخنرانی کلیدی، داوری علمی در بیش از 20 نشریه معتبر داخلی و خارجی از جمله Gait & Posture، Perceptual and Motor Skills، BMC Pediatrics، Frontiers in Public Health و Human Movement Science از دیگر فعالیت‌های علمی ایشان است.

همچنین، ترجمه 12 عنوان کتاب در حیطه‌های تخصصی رفتار حرکتی و روان‌شناسی ورزشی در سوابق وی درج‌ شده و در زمینه فعالیت‌های آموزشی، علاوه بر تدریس 20 کارگاه آموزشی کاربردی، 6 عنوان درس تخصصی در مقاطع دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد رفتار حرکتی در دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، شهید رجایی و دانشگاه آزاد اسلامی (واحد شمال و تهران مرکزی) را تدریس و بیش از 30 عنوان رساله و پایان‌نامه دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی را هدایت و راهنمایی کرده‌ است.

شایان‌ ذکر است، دکتر شمس در سال‌های 1395، 1396، 1397 و 1398 به‌عنوان پژوهشگر برتر پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی انتخاب‌ شده‌ است. همچنین علاوه بر سوابق علمی مذکور، در حوزه فعالیت‌های اجرایی نیز خدمات متعددی در پژوهشگاه داشته‌ است که مهم‌ترین آنها شامل «عضویت و دبیر شورای برنامه‌ریزی درسی در رشته علوم ورزشی - گرایش رفتار حرکتی»، «مدیریت آزمایشگاه‌ها»، «مدیریت گروه علوم رفتاری در ورزش»، «عضویت هیأت مدیره و بازرس انجمن رفتار حرکتی و روان‌شناسی ورزشی»، «عضویت در شورای نشر»، «عضویت در شورای تحصیلات تکمیلی»، «مسئولیت کمیته انتشارات انجمن رفتار حرکتی و روان‌شناسی ورزشی»، «دبیر رفتار حرکتی و روان‌شناسی ورزشی در همایش‌ بین‌المللی علوم ورزشی»، «دبیر تخصصی مجله مطالعات روان‌شناسی ورزشی» و «دبیر تخصصی دوفصلنامه روان‌شناسی ورزشی دانشگاه شهید بهشتی» و ... می‌شود.

پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، ضمن عرض تبریک به دکتر امیر شمس، توفیقات بیش‌ از پیش برای ایشان، جهت دستیابی به اهدافی والا و کمک به ارتقای علمی ورزش کشور آرزومند است.
 

انتهای خبر/

کلید واژه ها: ارتقای مرتبه علمی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی دکتر امیر شمس پژوهشگاه تربیت بدنی پژوهشگاه علوم ورزشی رفتار حرکتی روان شناسی ورزشی ارتقای دانشیاری


نظر شما :