وزیر علوم اعلام کرد: سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها از سوم مهر ماه آغاز می‌شود

۲۰ شهریور ۱۴۰۲ | ۲۰:۲۳ کد : ۱۹۵۵ سایر اخبار اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۶۰۶
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها از سوم مهر ۱۴۰۲ آغاز می‌شود.
وزیر علوم اعلام کرد: سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها از سوم مهر ماه آغاز می‌شود

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر محمدعلی زلفی‌گل «وزیر علوم، تحقیقات و فناوری» امروز در حاشیه اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی که در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در حال برگزاری است؛ در جمع خبرنگاران گفت: آغاز سال تحصیلی برای دانشگاه‌ها از سوم مهر ماه خواهد بود.

وی ادامه داد: البته برای ورودی‌های جدید دوره کارشناسی به‌دلیل اینکه دانشجو معلمانی که از طریق آموزش‌ و پرورش قرار است پذیرفته شوند، چند برابر اضافه می‌شوند و بحث صلاحیت‌های علمی و مصاحبه علمی و گزینشی آنها مطرح است، مجبور بودیم فرصتی به آنها بدهیم تا آموزش‌ و پرورش فرصت این مصاحبه علمی را داشته باشد.

وزیر علوم افزود: همچنین امسال آزمون پذیرش دانشجویان نیز در دو نوبت انجام شد و برای اولین‌ بار تأثیر قطعی معدل را داشتیم و این اطلاعات باید از طریق آموزش‌ و پرورش به سازمان سنجش ارسال می‌شد، بنابراین ورودی‌های جدید را از هفته سوم مهر ماه پذیرش خواهیم کرد.

زلفی‌گل ادامه داد: همچنین در این اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها، مطلبی را که حتماً تذکر می‌دهم این است که مردم عزیز ما، جگرگوشه‌ها و سرمایه زندگی و فرزندان خود را به ما به امانت می‌سپارند و ما بایستی تلاش کنیم، امانت‌دار امینی برای آینده‌سازان کشورمان و فرزندان همشهریان‌ خود باشیم.

وی افزود: من قول می‌دهم که تمام تلاشم را انجام دهم تا عزیزان دانشجو در کمال امنیت و آرامش و آسایش بتوانند فعالیت‌های علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری خود را پیگیری کنند و از دوران دانشجویی خود نهایت استفاده را برای ارتقای علمی و کسب تجربه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ورزشی داشته باشند.

 

انتهای خبر/

کلید واژه ها: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وزارت علوم وزیر علوم دکتر زلفی گل بازگشایی دانشگاه ها دانشجویان جدید الورود آغاز سال تحصیلی


نظر شما :