چاپ سوم کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب‌های ورزشی منتشر شد

۰۶ آبان ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۱ کد : ۵۲۷ معاونت فرهنگی و اجتماعی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۴۸۵۲
پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی چاپ سوم کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب‌های ورزشی را منتشر کرد
چاپ سوم کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب‌های ورزشی منتشر شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی،" کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب‌های ورزشی " (چاپ سوم)، تألیف: رولد باهر، لارس انگبرتسن و ترجمه: دکتر منصور صاحب‌الزمانی،دکتر نادر رهنما و دکتر هیمن محمدی از سوی انتشارات پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی منتشر شد.

آشنایی با کتاب

این کتاب شامل 14 فصل است که در 3 فصل اول به اصول کلی پیشگیری از آسیب پرداخته است. در فصل اول، دلایل ضرورت پیشگیری از آسیب و اثرات کوتاه‌مدت و عوارض بلندمدت آسیب بر سلامتی و عملکرد ورزشکاران ارائه‌شده است. فصل دوم، به نحوه استفاده از اطلاعات موجود درزمینهٔ عوامل خطرساز و مکانیسم آسیب برای شناسایی الگوها پرداخته و کاربرد این الگوها را در شناسایی ورزشکارانی که در معرض خطر آسیب هستند، ضروری می‌داند.

 در فصل سوم، راهکارهای توسعه و اجرای برنامه‌های پیشگیری از آسیب در درون تیم ارائه می‌شود و با توجه به اینکه کتاب حاضر بر اساس نوع ورزش، قسمت‌های بدن و نوع آسیب تقسیم‌بندی شده است، امکان توصیف برنامه پیشگیری برای رشته‌های ورزشی مختلف با جزئیات تخصصی میسر خواهد بود.

روش‌های پیشگیری از شایع‌ترین آسیب‌های ناحیه‌های مختلف بدن ازجمله نواحی مچ پا، زانو، عضلات پشت ران، کشاله ران، کمر، شانه، آرنج، سر و مهره‌های گردن در رشته‌های مختلف ورزشی در فصل چهار هم تا دوازدهم ارائه‌شده است. در فصل‌های پایانی کتاب نیز آسیب‌های ناشی از پرکاری و ارائه برنامه‌های پیشگیری از آسیب در مقیاس بزرگ موردبررسی قرار می‌گیرد.

کتاب مذکور در قطع: وزیری (368 صفحه) و به قیمت: 70،000 تومان آماده ارائه به دوست داران کتاب است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت خرید آنلاین کتاب‌های انتشارات پژوهشگاه تربیت‌بدنی (سایت‌های آدینه‌بوک، کتاب‌متاب و با مربی) به آدرس لینک https://ssrc.ac.ir/farhangi/fa/page/318 مراجعه و برای سفارش تلفنی با شماره تلفن 02188747632 داخلی 200 تماس حاصل نمایند و یا از طریق نرم‌افزار واتس‌اپ به شماره همراه 09334213633 پیام ارسال کنند.

شایان ذکر است، سفارش‌های بالاتر از مبلغ صد هزار تومان (سفارش تلفنی و یا از طریق واتس‌اپ)، ارسال کتاب‌ها به‌صورت رایگان، انجام خواهد شد.
 

کلید واژه ها: چاپ سوم راهنمای پیشگیری از آسیب‌های ورزشی انتشارات پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی


نظر شما :