دکتر رحیمی در نشست خبری بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار اعلام کرد:

۲۵ آذر ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۴ کد : ۵۹۸ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۱۱۵
اجرای برنامه‌های هفته پژوهش امسال، پرقدرت‌تر از گذشته، سازگار با مقتضیات شرایط کرونایی کشور/ رونمایی از ۸۸طرح پژوهشی جدید در نمایشگاه امسال
دکتر رحیمی در نشست خبری بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار اعلام کرد:

همزمان با سومین روز از هفته پژوهش و فناوری، دکتر غلامحسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری در نشست خبری بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار اعلام کرد:برنامه‌های امسال هفته پژوهش و فناوری با توجه به مقتضیات و شرایط کرونایی کشور، پرقدرت‌تر از سال های گذشته در سراسر کشور در حال اجراست.
 

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم ورزشی به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در این نشست خبری که ظهر روز دوشنبه به صورت مشترک و با حضور معاون تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و در محل این معاونت برگزار شد، دکتر رحیمی با اشاره به دلایل ساختاری برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری اظهار داشت: در این نمایشگاه فعالیت مستمرحوزه علم، پژوهش و فناوری کشور مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در طول هفته پژوهش، توفیقات واحدهای علمی کشور در حوزه‌های پژوهش، فناوری و نوآوری به نمایش در می‌آید.

وی افزود: ما تصمیم بر برگزاری حضوری این نمایشگاه را داشتیم، ولی به دلیل شدت یافتن بیماری کرونا تصمیم گرفتیم که به صورت مجازی اقدام به برگزاری این دوره از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کنیم.

دکتر رحیمی با تاکید بر اینکه در این دوره تلاش شد که از رونق این هفته به دلیل مجازی بودن آن کاسته نشود، گفت: در سامانه‌ای که برای هفته پژوهش و فناوری پیاده سازی شده است، ۲۶۰۰ طرح فناوری در آن بارگذاری شد که پس از داوری‌های اولیه ۱۴۰۰ طرح شایسته ارزیابی‌های دقیق‌تر شدند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از انتخاب ۸۸ طرح از میان ۲۶۰۰ طرح پژوهشی و فناوری برای رونمایی در بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار خبر داد و گفت: در این دوره از نمایشگاه ۱۲۸۷ طرح از طرف دانشگاه‌ها، ۲۴۸ طرح از سوی پژوهشگاه‌ها، ۵۴۰ طرح از سوی پارک‌های علم و فناوری، ۳۸۶ طرح از سوی مراکز رشد و۱۲۸ طرح از سوی شرکت‌های فناور خصوصی ارائه شده است.

دکتر رحیمی افزود: همچنین در این دوره از نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری ۶۹ دانشگاه، ۳۵ پارک علم و فناوری، ۱۸ پژوهشگاه، ۱۵ مرکز رشد و۵ موسسه تحقیقاتی وابسته به دستگاه‌های اجرایی حضور دارند.

وی افزود: بیشترین طرح‌های ارسال شده به این دوره از نمایشگاه ازاستان تهران با ۶۱۲ طرح و پس از آن استان مازندران با ۲۲۲ طرح و استان گیلان با ۲۱۴ طرح قرار دارند. استان‌های اصفهان، اردبیل، گلستان و خراسان رضوی هم در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

دکتر رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود، شناسایی وتجلیل ازنخبگان و پژوهشگرانی را که بیشترین اثرگذاری را در حوزه ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت داشته‌اند، از برنامه‌های جدید بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار نام برد و گفت: علاوه بر آن ما در هفته پژوهش و فناوری سال جاری بیشترین توجه را به حوزه علوم انسانی داشتیم که در این خصوص برنامه‌های متعددی از پنجشنبه هفته گذشته تا پنجشنبه هفته جاری برگزار می‌شود.

وی همچنین به برنامه‌های استانی این هفته اشاره کرد و گفت: در همه استان‌ها برنامه‌های متنوعی در ارتباط با پژوهش، فناوری و نوآوری اجرا می‌شود گه شاخص. ترین برنامه، تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر هر استان است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم زمان برگزاری این نمایشگاه را از روز ۲۷ تا ۳۰ آذر ماه به صورت مجازی اعلام کرد..

کلید واژه ها: نشست خبری نمایشگاه هفته پژوهش معاون پژوهش و فناوری


نظر شما :