باهدف شناسایی و تدوین شاخص‌های نظارت و ارزیابی عملکرد ادارات تربیت‌بدنی و فوق‌برنامه دانشگاه‌های کشور

۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۱ کد : ۷۷۱ معاونت پژوهشی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۱۷۸
طرح پژوهشی نظارت و ارزیابی عملکرد ادارات تربیت‌بدنی و فوق‌برنامه دانشگاه‌های کشور با حمایت پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی خاتمه یافت
باهدف شناسایی و تدوین شاخص‌های نظارت و ارزیابی عملکرد ادارات تربیت‌بدنی و فوق‌برنامه دانشگاه‌های کشور

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، امروزه موضوع اصلی در تمام تجزیه‌وتحلیل‌های سازمانی، عملکرد است و بهبود آن مستلزم اندازه‌گیری است، ازاین‌رو یک سازمان بدون سیستم ارزیابی عملکرد قابل‌تصور نیست؛ بنابراین به‌منظور داشتن یک نظام توسعه پایدار در ورزش دانشجویی باید برنامه نظارت، کنترل و ارزیابی را بر آن استوار کرد تا در مسیر رشد و توسعه، خلأهای احتمالی شناسایی و به‌تبع آن اقدامات اصلاحی در نظر گرفته شود. در همین راستا، پژوهش حاضر با حمایت پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، توسط دکتر محمد پورکیانی عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی باهدف شناسایی و تدوین شاخص های نظارت و ارزیابی عملکرد ادارات تربیت‌بدنی و فوق‌برنامه دانشگاه‌های کشور تدوین‌شده است.

 در مرحله اول این پژوهش به‌منظور شناسایی شاخص¬ها با ۲۰ خبره در حوزه توسعه ورزش دانشگاهی و مدیران تربیت‌بدنی مصاحبه شد. در مرحله کمی از متخصصان حوزه ورزش دانشگاهی ازجمله مدیران تربیت‌بدنی، کارشناسان و ارزیابان اداره کل تربیت‌بدنی وزارت علوم در حجم بالاتر (150 نفر) درخواست شد که به روش توزیع اجباری، 1000 امتیاز رابین شاخص¬های شناسایی‌شده توزیع کنند.

در این پژوهش، جهت ارزیابی عملکرد ادارات تربیت‌بدنی دانشگاه¬ها ۱۱ مؤلفه و ۷۶ شاخص شناسایی شد. توسعه ورزش قهرمانی، توسعه ورزش همگانی، مدیریت و توسعه اماکن ورزشی، مدیریت منابع مالی، برنامه‌ریزی عملیاتی، تعاملات اداری، ساختار تشکیلاتی و منابع انسانی، ملاحظات ایمنی و زیست‌محیطی (ورزش سبز)، تندرستی و مشاوره ورزشی، نظارت بر واحدهای عمومی و امکانات و اتوماسیون اداری مؤلفه‌های شناسایی‌شده در این پژوهش هستند.

کلید واژه ها: تدوین نظارت و ارزیابی عملکرد ادارات تربیت‌بدنی


نظر شما :