اطلاعیه فوری و مهم

شرکت در آزمون عملی رشته‌های‌ علوم ورزشی و آموزش تربیت‌بدنی، برای داوطلبانی که اعلام علاقه‌مندی کرده و یا رشته های مذکور را انتخاب رشته کرده‌اند، امکان پذیر است

۰۸ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۸ کد : ۸۲۴ معاونت پژوهشی سایر اخبار اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۸۶۳۹۷
شرکت در آزمون عملی رشته علوم ورزشی (شیوه پذیرش با آزمون) و رشته آموزش تربیت‌بدنی فرهنگیان، فقط برای داوطلبانی امکان‌پذیر است، که برای آزمون عملی ثبت‌نام و از طریق سایت سازمان سنجش، اعلام علاقه‌مندی کرده باشند و یا افرادی که رشته‌های مذکور را در موعد مقرر، انتخاب رشته کرده‌اند.
شرکت در آزمون عملی رشته‌های‌ علوم ورزشی و آموزش تربیت‌بدنی، برای داوطلبانی که اعلام علاقه‌مندی کرده و یا رشته های مذکور را انتخاب رشته کرده‌اند، امکان پذیر است

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، شرکت در آزمون عملی رشته علوم ورزشی (شیوه پذیرش با آزمون) و رشته آموزش تربیت بدنی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان، فقط برای داوطلبانی امکان پذیر است که شامل حداقل یکی از شرایط زیر باشند.

1. کلیه دواطلبانی که‌ در جلسه آزمون کنکور سراسری تاریخ 10 و 11 تیرماه 1400 (گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی و علوم تجربی) حاضر بودند و از تاریخ 6 الی 12 تیرماه، علاقه‌مندی خود را با پرداخت هزینه آزمون عملی به میزان 700000 ریال (70 هزار تومان) از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام نموده‌اند.

و  یا

2. کلیه داوطلبانی که‌ در جلسه آزمون کنکور سراسری تاریخ 10 و 11 تیرماه 1400 (گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی و علوم تجربی) حاضر بودند و رشته علوم ورزشی (شیوه پذیرش با آزمون) و یا رشته آموزش تربیت‌بدنی فرهنگیان را در موعد مقرر انتخاب رشته (14 الی 21 مرداد ماه 1400) انتخاب و در فرم انتخاب رشته خود درج کرده باشند.

3. داوطلبانی که هم دارای شرایط مورد شماره یک و هم دارای شرایط مورد شماره دو (هر دو مورد)، باشند.

قابل توجه است، داوطلبانی که در موعد مقرر انتخاب رشته، «رشته علوم ورزشی (شیوه پذیرش با آزمون)» و یا «رشته آموزش تربیت بدنی فرهنگیان» را انتخاب کرده‌اند، اما اعلام علاقه‌مندی نکرده و تاکنون هیچ هزینه‌ای جهت ثبت‌نام در آزمون و همچنین انجام معاینه پزشکی را پرداخت نکرده اند، می‌توانند ضمن به همراه داشتن مدارک ضروری، هزینه‌های مربوطه را در حوزه‌ محل برگزاری آزمون عملی، پرداخت کنند و برای آنها هیچ گونه مشکلی ایجاد نخواهد شد.

 

نکته بسیار مهم: داوطلبانی که دارای هیچ کدام از شرایط ذکر شده (مورد شماره 1 و یا 2 و یا 3) نیستند، یعنی نه اعلام علاقه‌مندی کرده‌اند و نه انتخاب رشته کرده‌اند (بنا به هر دلیلی، از جمله مجاز نبودن، فراموش کردن و یا غیره، در موعد انتخاب رشته، موفق به انتخاب رشته علوم ورزشی و یا رشته آموزش تربیت بدنی فرهنگیان نشده اند)، از مراجعه به محل حوزه‌های برگزاری آزمون عملی خودداری نمایند. زیرا با توجه به عدم اعلام علاقه مندی و یا عدم انتخاب رشته‌های مذکور، شرکت در آزمون عملی برای آنها، به هیچ عنوان امکان پذیر نخواهد بود.

لازم به توضیح است، با توجه به تعویق زمان برگزاری آزمون عملی رشته علوم ورزشی و رشته آموزش تربیت‌بدنی فرهنگیان (تعویق آزمون، بنا به شرایط بحرانی شیوع بیماری کرونا و تعطیلات سراسری کشور در روزهای پایانی مرداد ماه، رخ داد) و متعاقبا تأخیر در اعلام نتایج کنکور سراسری سال 1400، در زمان‌بندی و برنامه‌ریزی‌های سازمان سنجش آموزش کشور، تغییرات قابل توجهی ایجاد شد، بنابراین برخلاف برنامه‌ریزی های قبلی این سازمان که قصد داشت، در شهریور ماه، برای داوطلبانی که انتخاب رشته نکرده‌اند، فرصتی برای ویرایش و انتخاب رشته‌های علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی فرهنگیان در نظر بگیرند، در حال حاضر، امکان ویرایش انتخاب رشته برای هیچ یک از داوطلبان، وجود نخواهد داشت.

 

شایان ذکر است، آزمون عملی در سراسر کشور، برای آقایان در تاریخ 9 و 10 شهریور ماه 1400 و برای بانوان در تاریخ 11 و 12 شهریور و در برخی حوزه‌ها 13 شهریور ماه، به طور قطع برگزار خواهد شد و در تاریخ های مذکور، هیچ گونه تغییر جدیدی ایجاد نخواهد شد و همچنین این آزمون عملی، تحت هیچ شرایطی، دوباره و مجددا برگزار نخواهد شد.

لذا با توجه به محدودیت زمانی و عدم برگزاری مجدد آزمون عملی، کلیه داوطلبانی که به دلیل بیماری همانند: ابتلا به بیماری کرونا، بارداری، نداشتن شرایط جسمانی مناسب مانند دچار آسیب‌دیدگی و شکستگی شدن و ... نمی‌توانند، در حال حاضر در آزمون عملی شرکت نمایند، اصلا نیاز به مراجعه حضوری به محل حوزه‌های آزمون عملی نیست و آنها می‌بایست با مراجعه به بخش میز خدمت در سایت سازمان سنجش، مدارک و مستندات و گواهی پزشکی معتبر خود را در آنجا بارگذاری نمایند و موضوع خود را منعکس کنند، تا درخواست آنان بررسی شود و بعدا نتیجه آن را از طریق سازمان سنجش پیگیری نمایند.

 

قابل توجه است، داوطلبانی که در موعد مقرر انتخاب رشته، رشته‌های علوم ورزشی در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی را با روش پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) انتخاب کرده‌اند، با توجه به اینکه، این شیوه پذیرش، بدون آزمون است، اصلا نیازی به شرکت در آزمون عملی هم نمی‌باشد.

متقاضیان شرکت در آزمون عملی می‌توانند، جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تمامی موارد مرتبط با آزمون عملی، به سایت پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی به نشانی https://ssrc.ac.ir/fa/page/400 مراجعه نمایند.

کلید واژه ها: اطلاعیه آزمون عملی رشته علوم ورزشی


نظر شما :