تشکیل کنسرسیوم نشریات حوزه علوم ورزشی کشور

۲۳ آبان ۱۴۰۰ | ۰۹:۱۶ کد : ۸۶۲ معاونت پژوهشی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۲۱۸
معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی از تشکیل کنسرسیوم نشریات حوزه علوم ورزشی خبر داد
تشکیل کنسرسیوم نشریات حوزه علوم ورزشی کشور

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، دکتر علی کاشی معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه با اشاره به برگزاری چهاردهمین نشست شورای هماهنگی مراکز آموزش و پژوهش ورزش کشور که آبان ماه سال جاری به میزبانی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی برگزار شد اظهار کرد:  این نشست با عنوان «نشست تخصصی نشریات حوزه علوم ورزشی» برگزار و مقرر شد کنسرسیوم نشریات حوزه علوم ورزشی تشکیل شود.
وی افزود: بنا بر تصمیم هیات مدیره شورای هماهنگی مراکز آموزش و پژوهش ورزش کشور، به‌منظور ایجاد هماهنگی بیشتر بین سردبیران و مدیران مسئول نشریات در حوزه علوم ورزشی، تبادل تجربیات، تقسیم‌کار تخصصی، ایجاد یک شبکه همکاری و همچنین کمک به ارتقاء بیشتر سطح نشریات علوم ورزشی در کشور یک نشست شورای هماهنگی به این موضوع اختصاص یافت.
در این خصوص این ایده وجود دارد که ایجاد هماهنگی بین ارکان نشریات و دانشکده/گروه‌های علوم ورزشی می‌تواند در رشد و توسعه نشریات و رفع مشکلات دانشگاه‌ها کمک شایانی نماید.
بر اساس این گزارش، در این نشست دکتر حمید محبی دبیر شورای هماهنگی ضمن برشمردن اهداف تشکیل این کنسرسیوم، توضیحاتی را در خصوص هماهنگی بیشتر این ارکان ارائه و برنامه‌های شورای هماهنگی را تشریح کرد.
در ادامه این جلسه، دکتر علی شریف نژاد رئیس پژوهشگاه تربیت‌بدنی، به‌عنوان میزبان نشست ضمن خیرمقدم و ارائه سخنرانی، مباحث علمی این نشست با سخنرانی دکتر حمید قاسمی انجام شد. ایشان در خصوص وضعیت میزان مشارکت و سهم‌ نشریات علوم ورزشی در پاسخگویی به چالش‌های پیش روی ورزش کشور توضیحاتی را ارائه نمود. سپس، دکتر الهه طالبی ملاک‌های ارزیابی و وضعیت رتبه‌بندی نشریات علوم ورزشی و چالش‌های پیش روی نشریات را تشریح کرد.
سپس دکتر حمید رجبی وضعیت حیطه تخصصی نشریات (Scope and Focus of the Journal) و لزوم بازنگری در اهداف نشریات را توضیح داد و در ادامه، دکتر رضا اندام راهکارهای ارتقاء کیفی و رعایت معیارهای پژوهشی در نشریات علوم ورزشی را برشمرد.
 بررسی وضعیت نشریات علوم ورزشی در برخورداری از نمایه‌های بین‌المللی و چالش‌های پیش روی نشریات توسط مهندس رضایی از شرکت سینا وب ارائه شد.
و در انتهای این نشست، دکتر علی کاشی در خصوص راهکارهای افزایش همکاری و ایجاد وحدت رویه بین نشریات علوم ورزشی کشور سخنرانی کرد. در خاتمه، پس از شنیدن دیدگاه‌های حاضران، دکتر حمید محبی اقدام به جمع‌بندی مطالب این نشست نمود.
شایان‌ذکر است : شرکت‌کنندگان این نشست اعضای شورای هماهنگی مراکز آموزش و پژوهش ورزش کشور (55 عضو) و سردبیران/مدیران مسئول نشریات حوزه علوم ورزشی کشور (30 عضو) بودند که در برخی ساعات، نزدیک به 50 عضو در این نشست حضور داشتند.

 

کلید واژه ها: کنسرسیوم نشریات حوزه علوم ورزشی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی شورای هماهنگی مراکز آموزش و پژوهش ورزش کشور دکتر علی کاشی


نظر شما :